📄 Vrei o mostră gratuită?
Descarcă aici un fișier PDF cu întrebări reale de examen și explicațiile răspunsurilor ➡️ Click aici
✅ Baza completă de întrebări și răspunsuri AACR A1/A3 pentru 2025 este aici:
🚀 Te pregătești pentru examenul de dronă categoria A2?
Avem și baza completă de întrebări și răspunsuri pentru examenul A2. Verifică aici: Licență dronă A2
În timpul operării UAS, pilotul la distanță NU trebuie:
- să aterizeze imediat, când observă o aeronavă cu pilot la bord în apropiere.
- să zboare la o înălțime mai mare de 120 m măsurată față de la cel mai apropiat punct al suprafeței pământului.
- să verifice spațiul aerian din jur pentru prezența altor utilizatori ai acestuia.
- să opereze UAS într-un mod care nu pune în pericol persoanele neimplicate.
Ce trebuie să fac în cazul pierderii conexiunii cu UA?
- Trebuie să încerc să mă apropii de UA pentru a restabili conexiunea.
- Trebuie să aștept, conexiunea se va restabili de la sine.
- Trebuie să sun oamenii din cartier pentru a obține ajutor.
- Trebuie să aștept, va reveni când bateriile sunt descărcate.
De ce este deosebit de important ca pilotul să verifice vizual permanent spațiul aerian în timpul funcționării UAS?
- Deoarece este important să detecteze o activitate crescută la cel mai apropiat aerodrom.
- Deoarece, în general, aeronava cu echipaj nu poate detecta UA pentru a-l evita.
- Deoarece în timpul operațiunilor vremea se poate schimba destul de rapid.
- Din cauza păsărilor care ar putea zbura foarte aproape și ar putea lovi UA.
De ce trebuie sa inlocuiesc bateriile/componentele deteriorate?
- Pentru ca altfel trebuie sa cumpar curand o noua drona.
- Pentru ca altfel risc accidente.
- Pentru ca altfel nu as mai fi asigurat.
- Pentru ca altfel nu as putea efectua operatiuni cu drona la putere maxima.
De unde pot obține informații despre limitele de performanță ale UAS?
- Limitele generale ale performanței UAS aplicabile pot fi găsite pe Google.
- Din manualul de utilizare al UAS.
- Trebuie să le aflu testând chiar eu.
- Limitele generale ale performanței UAS aplicabile pot fi găsite în materialul AMC.
În ceea ce privește timpul de zbor, ce trebuie luat în considerare?
- Timpul planificat de zbor poate fi prevăzut optimist.
- Timpul planificat de zbor trebuie sa fie sub cel maxim pentru a păstra o rezervă de timp.
- Timpul planificat de zbor poate fi egal cu timpul maxim de zbor.
- Nu pot ateriza UA inainte de expirarea timpului planificat de zbor.
Este permis zborul în zone geografice UAS?
- Da, atâta timp cât înălțimea de zbor este limitată la 50 m și condițiile meteorologice sunt bune.
- Zborurile sunt permise în conformitate cu condițiile și/sau restricțiile zonelor geografice UAS.
- Da, atâta timp cât greutatea UAS este mai mică de 2 kg și condițiile meteorologice sunt bune.
- Nu, toate zborurile care trebuie efectuate în aceste zone necesită o autorizație din partea autorității competente.
În legătură cu operațiunile UAS, cum pot defini o „situație anormală”?
- Numai situațiile în care, din cauza pierderii totale a controlului, este inevitabilă prăbușirea UA.
- O situație în care manevrabilitatea de zbor a UA este degradată din cauza uneia sau mai multor circumstanțe neprevăzute.
- O situație este definită ca „anormală” numai atunci când este prevăzută ca „anormală” în materialul AMC sau în manualul de utilizare.
- Doar situațiile în care persoanele neimplicate sunt puse în pericol și atunci când un accident este inevitabil.
Ce reprezintă o prognoză meteo?
- Un rezumat al celor mai importante componente ale vremii din ultimele ore.
- O previziune a vremii viitoare pentru o anumită oră și locație.
- Un rezumat al celor mai importante componente ale vremii din ultimele zile.
- O previziune a principalelor componente meteorologice viitoare pentru aeroporturi și aerodromuri.
Pot fi făcut răspunzător în cazul unui accident sau incident?
- Numai în cazul avarierii unui avion.
- Da, pot fi tras la răspundere întotdeauna.
- Nu, nu pot fi tras la răspundere.
- Da, dar numai dacă am încălcat reglementările aeronautice.
Care dintre urmatoarele conditii sunt necesare pentru inregistrarea operatorului? 1) Varsta pilotului este de cel putin 16 ani. 2) UAS are MTOM de 250gr sau mai mare. 3) UAS (nu este jucarie) este echipat cu o camera. 4) Operatiunile se fac in mediu urban. 5) UAS are o masa la decolare <250g, dar are o viteza foarte mare (mai mult de 90 km/h).
- 1, 3 si 4
- 2, 3 si 5
- 1, 3 si 5
- 2, 3 si 4
De ce țin cont atunci când evaluez zona de desfășurare a operațiunilor UAS? 1. Existența drumurilor. 2. Existența ierbii înalte. 3. Existența căilor pietonale. 4. Existența unor subiecte de interes pentru fotografiere. 5. Existența tufișurilor și a arbuștilor.
- 2 și 5
- 1 și 3
- 1 și 5
- 3 și 4
Cum poate pilotul la distanta sa invete cum sa controleze UAS in toate fazele zborului?
- Prin accesarea forumului pilotilor UAS.
- Prin studiului manualului de utilizare UAS.
- Prin consultarea site-ului autoritatii nationale.
- Prin vizionarea videoclipurilor pe internet.
În caz de boală, pilotul la distanță trebuie:
- să ia medicamentele necesare și să efectueze zborul.
- să se asigure că boala și/sau tratamentul urmat nu afectează desfășurarea în siguranță a operațiunii.
- să anuleze operațiunea.
- să efectueze zborul fără grijă.
Cum se schimbă viteza vântului odată cu creșterea altitudinii? Vântul devine:
- Turbulent.
- Mai puternic.
- Mai rece.
- Mai slab.
Pentru ce este necesar un jurnal de defecte si intretinere?
- Pentru listarea tuturor costurilor.
- Pentru identificarea pieselor care ar trebui inlocuite.
- Pentru informatii pentru un cumparator.
- Pentru o statistica a orelor de lucru si a costurilor de intretinere.
Care este functia sistemului Geocaging?
- Pentru a defini un volum de spatiu aerian in care alte aeronave fara pilot nu pot intra.
- Pentru a defini un volum de spatiu aerian in care vor zbura aeronavele fara pilot si care nu poate fi parasit.
- Nu permite zborul intr-o zona interzisa.
- Pentru a defini un volum de spatiu aerian in care aeronavele fara pilot nu pot zbura.
Care este principala functie a telecomenzii?
- Sa obtineti informatii despre inaltimea si pozitia UAS.
- De a crea miscarile necesare si ghideaza UAS.
- Sa faceti fotografii si sa inregistrati videoclipuri.
- Sa activati luminile si parasuta.
Care dintre următoarele enunțuri este corect?
- Un pilot este asigurat chiar și atunci când zboară într-o zonă restricționată/interzisă, dacă masa UA este sub 20 kg.
- Un operator trebuie să încheie o asigurare de răspundere civilă pentru fiecare UAS cu masa peste 20 kg.
- Un pilot este asigurat chiar și atunci când nu zboară VLOS.
- UAS-ul unei persoane private este acoperit automat de asigurarea sa de răspundere privată, indiferent de masa maximă a acestuia.
Exista reguli cu privire la sistemele de geo-consientizare?
- Doar dronele de peste 20 de kilograme trebuie sa fie echipate cu un sistem de geo-constientizare.
- Toate dronele trebuie sa fie echipate cu un sistem de geo-constientizare.
- Nu, nu exista reguli.
- Doar dronele din categoria A2 trebuie să fie echipate cu un sistem de geo-constientizare.
Ce combinație între „marcarea dronelor” și „subcategoria deschise”, dintre cele de mai jos, permite operațiuni în apropierea persoanelor neimplicate?
- C4/A3
- C0/A1
- C2/A2
- C3/A2
Ce este o listă de verificare și pentru ce poate fi utilizată în cadrul operațiunilor UAS?
- O listă structurată de elemente cerute, lucruri de făcut sau puncte de luat în considerare. Poate fi folosită de exemplu pentru inspecții înainte de zbor, proceduri de urgență, întreținere.
- O listă în care puteți nota datele inspecțiilor (trecute și viitoare). Aceasta poate fi utilizată pentru orice situație în care se folosește asigurarea.
- O listă structurată a locurilor pe care le-ați verificat în trecut pentru operațiuni UAS. Dacă utilizați această listă de verificare, nu trebuie să evaluați zona data viitoare când doriți să efectuați zboruri UAS acolo.
- O listă care trebuie utilizată ca dovadă că ați efectuat toate verificările periodice necesare ale UAS. Aceasta este necesară pentru obținerea asigurării și când sunteți verificat de poliție.
Care dintre următoarele situații nu este o „situație anormală”?
- Survolarea persoanelor neimplicate.
- Pierderea semnalului GPS.
- Pierderea motorului.
- Pierderea controlului în zbor a UA.
De ce este important sa salvati/sa faceti o copie de siguranta pentru datele de zbor (telemetrie)?
- Pentru transmiterea datelor de zbor catre compania de asigurari.
- Pentru reconstituirea zborurilor efectuate.
- Pentru repetarea zborurile efectuate.
- Pentru transmiterea datelor de zbor catre autoritatea competenta.
Dacă intenționez să-mi folosesc UA în timpul ploii, ce ar trebui să iau în considerare?
- Protejarea dispozitivului.
- Umiditatea poate deteriora componentele electronice.
- Umezeala poate face ca lentila să se aburească.
- Datorită vizibilității limitate conexiunea radio poate fi perturbată.
Ce sunt datele cu caracter personal?
- Orice informatie referitor la o persoana fizica identificata sau identificabila.
- Orice informatie referitor la limitarile performantei umane.
- Orice drept sau bunuri care apartin (sunt proprietatea) unei fiinte umane.
- Un set foarte mare de date care sunt produse de persoanele care utilizeaza internetul.
Care dintre următorii factori de siguranța NU reprezintă un motiv pentru amânarea operațiunilor UAS?
- Un plafon de nori care este la o înălțime de 300 de metri.
- Un semnal GPS degradat (dacă UAS este echipat).
- Detectarea unui nivel scăzut de încărcare a bateriei în timpul verificării înainte de zbor.
- Un vânt care se află în afara specificațiilor UAS.
A cui este responsabilitatea efectuarii, in spatiul aerian, a unui zbor aprobat.
- Operatorul de drone.
- Pilotul la distanta.
- Atata timp cat sistemul de geo-constientizare este activat, nu este responsabil nimeni .
- In UE, diferitele state membre sunt responsabile.
Ce este adevarat despre geo-constientizare?
- Inseamna ca sistemul de alerta al dronelor ma avertizeaza si imi ofera informatii despre limitele spatiului aerian.
- Inseamna ca trebuie sa cunosc zona geografica inainte de a incepe.
- Inseamna ca drona poate fi identificata de la sol.
- Inseamna ca am fost autorizat sa zbor intr-o anumita zona R.
În perioada de tranziție (înainte de ianuarie 2023), în ce subcategorie din categoria „deschise”, este permisă operarea unui UA cântărind între 0,5 și 2 kg?
- În A2 și A3
- Numai în A1
- În A1 și A2
- Numai în A3
Care dintre urmatoarele enunturi este adevarat?
- Regulamentele EASA sunt obligatorii in intregul lor, in timp ce prevederile AMC si GM sunt orientative si nu sunt obligatorii.
- Regulamentele EASA sunt aplicabile dar nu sunt obligatorii.
- Atat regulamentele EASA, cat si AMC si GM sunt obligatorii in intregime.
- Atat regulamentele EASA, cat si AMC si GM sunt cerinte aplicabile fara caracter obligatoriu.
Care este abordarea corectă atunci când se constată deteriorarea unei aeronave în timpul zborului?
- Încerc să o controlez și să aterizez în siguranță.
- Încerc să aterizez imediat.
- Activez funcția Return to Home (RTH).
- Opresc motoarele.
Cum pot sa salvez/sa fac copie de siguranta corect pentru datele de zbor?
- Intr-un jurnal.
- Pe un card de memorie pastrat in siguranta.
- Pe hartie intr-un dulap incuiat.
- Intr-o aplicatie disponibila pe smartphone-ul meu.
În cazul pierderii legăturii C2, ce trebuie să fac mai întâi?
- Schimb bateriile telecomenzii mele.
- Încerc să restabilesc legătura prin apropierea de UA.
- Opresc motoarele.
- Citesc manualul utilizatorului în timp ce mențin VLOS.
Cum trebuie depozitate bateriile?
- La mai mult de 20 °C, în cutia lor.
- Într-un loc întunecat, la 15 °C – 25 °C, pe o suprafață neinflamabilă.
- Într-un loc întunecat, la 15 °C – 25 °C, în cutia lor.
- Într-un loc întunecat, la mai puțin de 10 °C, pe o suprafață neinflamabilă.
Cum poate pilotul la distanta sa ia la cunostinta despre intretinerea necesara unui UAS?
- Cautand pe forumul pilotilor UAS.
- Consultand instructiunile de intretinere ale UAS.
- Cautand pe site-ul autoritatii nationale.
- UAS nu are nevoie de intretinere.
Este necesar sa efectuez intretinerea UAS?
- Da, numai in caz de survolare a multimilor de oameni.
- Da, avand in vedere instructiunile de intretinere.
- Da, numai in caz de accident.
- Nu, nu este necesara intretinerea UAS.
Care dintre următoarele enunțuri este corect?
- Marcajul CE se aplică numai țărilor central europene.
- Fiecare stat membru al UE stabilește zonarea propriei țări.
- Sabotajul este acoperit în mod implicit de asigurare.
- Interferența este o defecțiune a computerului de bord al UAS.
Care este distanța minimă față de persoanele neimplicate pentru operațiunile UAS din subcategoria A3 cu un UAS C3?
- Cel puțin 150 m.
- O distanță de cel puțin 100 m pe orizontală.
- O distanta de cel putin 50m pe verticala.
- Distanța de siguranță depinde de greutatea UA.
Care enunț referitor la operarea deasupra mulțimilor este corect?
- În categoria “deschise” este interzis zborul deasupra mulțimilor de oameni.
- Este permisă atunci când se zboară la cel puțin 120 de metri deasupra nivelului solului.
- Dacă s-a obținut acordul persoanelor survolate.
- Când persoanele sunt implicate în operare.
Cine este responsabil pentru siguranța zborului în cazul utilizării unui observator pentru a controla UA cu ajutorul unui sistem vizual conectat la camera UA (ex: FPV)?
- Siguranța zborului depinde de greutatea UA.
- În toate cazurile pilotul la distanță este responsabil pentru siguranța zborului.
- În operarea FPV, observatorul UA este responsabil pentru siguranța zborului.
- Responsabilitatea este împărțită între pilotul la distanță și observatorul UA.
Care este cel mai frecvent motiv pentru care zborul in apropierea spitalelor mari nu este permis?
- Adesea sunt proprietati protejate.
- Pentru ca spitalele mari au heliport – punct de aterizare elicoptere.
- Sunt adesea in apropierea rezervatiilor naturale.
- Din cauza GDPR si a prelucrarii datelor cu caracter personal.
Care dintre urmatoarele conditii sunt necesare pentru inregistrarea operatorului? 1) Varsta pilotului este de cel putin 16 ani. 2) UAS are MTOM de 250gr sau mai mare. 3) UAS (nu este jucarie) este echipat cu o camera. 4) Operatiunile se fac in mediu urban. 5) UAS are o masa la decolare <250g, dar are o viteza foarte mare (mai mult de 90 km/h).
- 1, 3 si 5
- 2, 3 si 5
- 1, 3 si 4
- 2, 3 si 4
Care dintre următoarele elemente pot fi considerate UAS conform prevederilor regulamentelor UE:
- Jucărie UAS și UAS vândute pe piața europeană.
- Jucărie UAS, UAS de construcție privată, UAS vândut pe piața europeană și aeromodele.
- Jucărie UAS, UAS de construcție privată și UAS vândute pe piața europeană.
- UAS vândut numai pe piața europeană.
Care dintre următoarele situații nu este o „situație anormală”?
- Pierderea semnalului GPS.
- Efectuarea unui zbor în apropierea unei zone interzise.
- Pierderea senzorilor.
- Baterii descărcate.
Ce date de zbor ar trebui sa salvez? 1. Data zborului. 2. Locul de plecare si aterizare. 3. Puterea bateriei utilizata. 4. Atitudinile de zbor.
- 1 si 2
- 1 si 4
- 2 si 4
- 1 si 3
O pierdere a conexiunii între telecomandă și dronă este de obicei legată de:
- Suprafețele reflectorizante ale apei.
- Distanța dintre dronă și telecomandă.
- Probleme cu busola.
- Un teren accidentat.
Ce trebuie să iau în considerare, în general, atunci când apare o „situație anormală” în timpul operării UAS?
- Toate dronele sunt diferite, caracteristicile specifice trebuie verificate în timpul funcționării cu materialul AMC relevant.
- Toate dronele sunt diferite, caracteristicile specifice trebuie verificate înainte de operare conform manualului utilizatorului UAS.
- Toate dronele sunt diferite, caracteristicile specifice trebuie verificate înainte de operare cu materialul AMC relevant.
- Când vine vorba de o „situație anormală”, procedurile sunt întotdeauna aceleași, indiferent de drona pe care o utilizați.
Cum influenteaza cresterea temperaturii performantele de zbor:
- Performantele de zbor se imbunatatesc datorita scaderii densitatii aerului.
- Le inrautateste datorita scaderii densitatii aerului.
- Le inrautateste datorita cresterii densitatii aerului.
- Performantele de zbor se imbunatatesc datorita cresterii densitatii aerului.
Care este considerata o operatiune autonoma?
- O operatiune in timpul careia o aeronava fara pilot opereaza fara ca pilotul de la distanta sa poata interveni.
- O operatiune in timpul careia, o aeronava fara pilot este actionata manual de un pilot la distanta.
- O operatiune in timpul careia, o aeronava fara pilot opereaza in modul automat, iar pilotul la distanta poate interveni in caz de urgenta.
- O operatiune in timpul careia, o aeronava fara pilot opereaza in modul automat, iar pilotul la distanta poate interveni in orice moment.
Am facut o poza unei persoane si imediat vine la mine cerand stergerea pozei, ce trebuie sa fac?
- Este fotografia mea si nu am obligatia sa o sterg.
- Am obligatia de a sterge imaginea daca nu este aplicabila nicio exceptie.
- Am obligatia de a sterge poza numai daca autoritatea competenta dispune.
- O pot face mai tarziu pe computer, cand ma intorc acasa.
Ce fel de asigurare trebuie să dețină un utilizator amator/pilot amator?
- O asigurare de răspundere privată, care include și UAS.
- O asigurare de răspundere civilă comercială.
- O asigurare de răspundere civilă comercială, care să acopere inclusiv carena.
- O asigurare de răspundere privată.
Cum pot fi evitate interferențele?
- Prin oprirea receptorului GNSS când indicele KP este scăzut.
- Prin utilizarea exclusivă a frecvențelor permise pentru UAS.
- Prin activarea senzorilor optici ai RPAS.
- Zburând pe orice frecvență disponibilă.
Care dintre cele de mai jos, NU este considerat un bun periculos?
- Lichide sau solide inflamabile.
- Unelte mecanice.
- Gaze.
- Substante corozive.
Consumul de alcool afectează pilotul în ceea ce privește siguranța zborului?
- Da, dar numai dacă alcoolemia este peste 0,5 părți la ‰.
- Da, întotdeauna.
- Nu, consumul de alcool nu afectează pilotul la distanță.
- Numai când efectuează zbor în spațiul aerian necontrolat.
Care este înălțimea maximă permisă a UA față de cel mai apropiat punct al suprafeței pământului (cu excepția locurilor autorizate pentru operarea aeromodelelor):
- 120 m.
- 50 m.
- 100 m.
- 150 m.
În timpul unui zbor efectuat în categoria “deschise”, pot fi transportate bunuri periculoase de un UA?
- Da, până la 250g.
- Nu, este interzis transportul bunurilor periculoase în categoria “deschise”.
- Nu, cu excepția cazului în care dețin permisiune specială.
- Da, până la limita categoriei operaționale.
Cât de departe am voie să pilotez UA?
- Până la o distanță unde pot vedea clar UA fără mijloace tehnice și unde pot scana vizual spațiul aerian.
- Suficient de aproape pentru a putea rămâne cu UA în raza vizuală (VLOS).
- Până la o distanță de maxim 200 metri de poziția mea.
- Până la distanța prevăzută în manualul ambalat de producător împreună cu drona.
Unde se găsesc cel mai probabil zonele geografice UAS?
- În vecinătatea atracțiilor turistice.
- În vecinătatea aeroporturilor.
- Deasupra zonelor rurale.
- Deasupra lacurilor și râurilor.
Ce trebuie sa faca un pilot, atunci cand planifica ruta zborului?
- Trebuie sa sune MTIC si sa anunte zborul.
- Trebuie sa verifice situatia spatiului aerian.
- Trebuie sa sune la cel mai apropiat turn de control al traficului aerian si sa anunte zborul.
- Trebuie sa solicite un permis de zbor la ANCPI.
Categoria de operațiuni “deschise” necesită:
- Permisiune de la autoritatea competentă.
- Înregistrarea operatorului și dovada instruirii online/certificatul de competență a pilotului la distanță, cât și respectarea limitărilor operaționale ale categoriei.
- O evaluare a riscului de siguranță sau o declarație operațională care trebuie prezentată autorității competente.
- Certificarea UAS și licența de pilot la distanță.
Care dintre urmatoarele enunturi este fals?
- Operatorii UAS sunt obligati sa raporteze doar accidentele de aviatie.
- Fiecare operator UAS, va raporta autoritatii competente evenimentele care afecteaza siguranta zborului.
- Daca EASA si autoritatea competenta primesc informatii despre evenimente care afecteaza siguranta zborului, iau masurile necesare pentru a le solutiona.
- In cazul in care autoritatea competenta sau EASA decid masuri cu privire la evenimente care afecteaza siguranta zborului, vor fi anuntate imediat toate partile si organizatiile interesate care trebuie sa respecte aceste masuri.
Care dintre următorii factori poate avea o influență asupra razei vizuale (VLOS) a pilotului la distanță? 1. Vremea. 2. Luminozitatea. 3. Oamenii din jur. 4. Dimensiunea stației de la sol. 5. Lumini ajutătoare pe UA. 6. Dimensiunea UA.
- 2, 3, 5 și 6.
- 1, 2, 5 și 6.
- 1, 2, 3 și 6.
- 1, 2, 4 și 5.
Ar putea un pilot la distanță să estimeze înălțimea UA în timpul zborului?
- Orice pilot la distanță poate estima cu precizie înălțimea UA, deoarece aceasta este în natura sa umană.
- Un pilot la distanță poate estima cu dificultate înălțimea exactă a UA.
- Un pilot la distanță cu experiență poate estima cu precizie înălțimea UA.
- Un pilot la distanță cu vedere bună poate estima cu precizie înălțimea UA.
Ce fel de informații meteo trebuie să iau în considerare pentru începerea operațiunilor UAS?
- Prognoza temperaturii.
- Viteza vântului la nivelul solului.
- Probabilitatea de grindină.
- Densitatea aerului la nivelul solului.
Pentru a fotografia un pod masiv de oțel, vreau să-mi pilotez drona sub pod. Ce se poate întâmpla?
- Defectarea bateriei și pierderea motorului.
- Pot apărea probleme cu busola și pierderea semnalului GPS.
- Consum mai mare de baterie.
- Pierderea neașteptată a VLOS.
De ce trebuie verificate căile pietonale din vecinătatea zonei de desfășurare a operațiunilor UAS?
- Pentru a evita ca potecile să apară în fotografii.
- Pentru a evita zborurile deasupra persoanelor neimplicate.
- Pentru a evita coliziunile cu lămpile și semnele de pe calea pietonală.
- Pentru a utiliza calea ca reper în timpul zborului.
În vecinătatea zonei de desfășurare a operațiunilor UAS trebuie verificată existența:
- Stâlpilor de înaltă tensiune și a centralelor eoliene.
- Tufișurilor și a ierbii înalte.
- Unor subiecte de interes pentru fotografiere.
- Copacilor înalți.
Ce date ale unei prognoze meteo pot fi utile pentru operațiunea mea UAS?
- Toate datele unui raport meteo METAR.
- Temperatura, vântul, umiditatea, precipitațiile.
- Vizibilitatea zborului, presiunea atmosferică.
- Avertismentele de gheață și furtună, nivelul de ozon și polen.
De ce trebuie să verific și să întrețin UAS după fiecare zbor?
- Pentru a minimiza costurile reparațiilor.
- Pentru a opera UAS în siguranță.
- Pentru a păstra asigurarea.
- Pentru a economisi timp pentru următorul zbor.
În zonele de operare a UAS, trebuie verificată existența:
- Tufișurilor și ierbii înalte.
- Drumurilor și căilor pietonale.
- Unor subiecte de interes pentru fotografiere.
- Centralelor eoliene și a cuiburilor de păsări.
Când operez UAS care este marcat cu clasa C0 în subcategoria A1, care dintre următoarele enunțuri este adevărat?
- Conduc UA în așa fel încât să nu survolez mulțimi de oameni și evit, pe cât posibil, survolarea persoanelor neimplicate.
- Pot să survolez persoane neimplicate dar nu pot să survolez mulțimi de oameni.
- Pot să survolez mulțimi de oameni și să păstrez o distanță de minim 50 m de persoane neimplicate.
- Nu pot să survolez mulțimi de oameni dar să păstrez o distanță de minim 50 m de persoane neimplicate.
Ce trebuie să fac cu bateriile umflate sau deteriorate?
- Să le scot de pe dispozitiv și să le reciclez.
- Să le scot din dispozitiv, să le descarc și să le reciclez.
- Să le scot din dispozitiv, să le descarc și să le vând.
- Să le scot din dispozitiv, să le descarc și să le repar.
Care este numele miscarii in jurul axei perpendiculare pe planul rotorilor unui quadcopter?
- Ruliu.
- Giratie.
- Tangaj.
- Acceleratie.
Inainte de fiecare zbor, pilotul la distanta trebuie sa verifice principalele elemente ale UAS. Care este rolul acestei verificari?
- Sa se asigure ca UAS este in stare buna si poate zbura in siguranta.
- Sa se asigure de functionarea camerei in conditii bune pentru a face fotografii.
- Sa se asigure ca bateriile sunt complet incarcate.
- Sa se asigure ca telecomanda functioneaza corect si nu exista interferente.
Pot sa fotografiez cu UAS, oameni?
- Nu, este strict interzis sa fac o fotografie cu un UAS.
- Da, dar numai daca respect prevederile legale (GDPR si reglementarile de confidentialitate).
- Da, deoarece este UAS-ul meu si am libertatea deplina de a-mi folosi proprietatea.
- Numai cu notificare prealabila catre autoritatea competenta.
Sunteti autorizat sa capturati imagini sau videoclipuri persoane in viata lor facand lucruri obisnuite?
- Nu, cu exceptia cazului in care aveti autorizatia explicita de la aceste persoane.
- Da, daca imaginile si videoclipurile nu sunt partajate pe internet.
- Da, daca imaginile si videoclipurile sunt filmate in spatii private.
- Da, daca imaginile si videoclipurile sunt filmate in spatii publice.
Un profesor care operează un UAS în timpul orelor de școală este un:
- Pasionat de drone.
- Utilizator profesionist/pilot profesionist.
- Utilizator amator/pilot amator.
- Utilizator semi-amator/pilot semi-amator.
Care dintre următoarele, este un risc de securitate?
- Functia geofencing a RPAS.
- Interferența semnalului radio.
- Sistemul integrat de siguranță a UAS.
- Operarea VLOS.
Care dintre următoarele aspecte nu reprezintă un element de siguranță care trebuie luat în considerare la verificarea înainte de zbor?
- Greutatea aeronavei fără pilot.
- Condiții meteorologice adecvate.
- Zona de operare adecvată (obstacole, persoane din zonă).
- Nivelul de încarcare al bateriei.
Care dintre următoarele persoane reprezintă o persoană neimplicată?
- Persoanele care au fost informate și au fost de acord în mod explicit să participe la operarea UAS.
- Un excursionist care observă operarea UAS.
- Pilot la distanță.
- Observator UAS.
De ce limitează regulamentul înălțimea zborului în categoria “deschise”?
- Propagarea undelor radio este limitată de lipsa aerului peste înălțimea limită.
- UAS ar putea interfera cu traficul aerian general peste înălțimea limită.
- Peste înălțimea limită încep să se dezvolte nori care afectează contactul vizual cu UA.
- Vânturile existente deasupra înălțimii limită sunt prea puternice pentru a fi gestionate de utilizatorii din categoria “deschise”.
În timpul unui zbor din categoria “deschise” este permis să se lanseze diferite materiale din UA?
- Da, dacă greutatea materialului aruncat este sub 120 g.
- Nu, lansarea materialelor din UA nu este permisă în categoria “deschise”.
- Da, dacă înălțimea de cădere este sub 5 m.
- Nu, dar exceptările sunt definite generic de autoritate.
Este permis zborul deasupra persoanelor neimplicate în operațiune?
- Da, în subcategoria A1 cu UAS clasa C0 și UAS sub 250g cu viteza sub 19m/s.
- Nu, survolarea persoanelor neimplicate în operațiune este interzisă întotdeauna.
- Da, dar numai atunci când zborul este în subcategoria A1 sau A2.
- Nu, doar în cazul când zborul este efectuat în categoria
Este permisă operarea UAS la o distanță de 5 km de un aeroport?
- Îmi pot opera UAS în „Zona interzisă” din jurul aeroportului.
- Trebuie să respect zonele geografice UAS.
- Nu am voie să zbor în zona pistelor active ale unui aeroport.
- Doar după ce am primit o autorizație specifică de operare de la controlorii de trafic.
Cum se numeste spatiul aerian controlat din jurul unui aeroport?
- Proprietate protejata.
- CTR.
- Zona F.
- Zona D.
Cum se aplică restricțiile de spațiu aerian operațiunilor UAS?
- Restricțiile de spațiu aerian nu se aplică UAS datorită plafonului scăzut de zbor.
- Informațiile din funcția de geovigilență trebuie să fie actualizate pentru locul de desfășurare a operațiunii UAS, atunci când acestea sunt aplicabile.
- Restricțiile de spațiu aerian trebuie observate și obținute în fiecare săptămână.
- Este responsabilitatea pilotului să actualizeze funcția de geovigilență.
În ce subcategorie din categoria „deschise” sunt permise UAS marcate cu C3?
- A1, A2 si A3
- Numai A3
- A2 si A3
- Numai A1
Care dintre urmatoarele enunturi este fals:
- Un pilot la distanta pentru categoria „deschise” trebuie sa zboare intotdeauna in raza vizuala, cu exceptia cazului in care zboara in modul „urmarire” sau atunci cand foloseste un observator care trebuie sa mentina UAS in raza vizuala.
- Un pilot la distanta pentru categoria „deschise” poate zbura dincolo de raza vizuala daca UAS cantareste mai putin de 250g.
- Un pilot la distanta pentru categoria „deschise” trebuie sa fie licentiat, sa aiba o varsta minima de 16 ani sau, 12 ani daca este sub supravegherea unui pilot la distanta autorizat care are peste 16 ani.
- Un pilot la distanta pentru categoria „deschise” trebuie sa detina un certificat de competenta pilot la distanta, in functie de subcategoria operatiunii.
La 6 iunie 2021, se poate utiliza o drona fara marcaj de clasa CE?
- Da, producatorului i se poate cere sa fixeze un autocolant special pentru a fi utilizat in categoria „deschise”.
- Da, dar poate fi utilizata in limitele categoriei „deschise”.
- Nu, toate dronele trebuie sa aiba un marcaj de clasa CE pentru a fi utilizate legal.
- Da, poate fi utilizata in categoria „deschise” la fel ca o drona identica cu marcaj CE.
Unde se poate găsi varianta oficială a Regulamentului (UE) nr. 2019/947?
- Pe website-ul oricărui producător UAS.
- Pe website-ul Jurnalului Oficial al Uniunii Europene (www.eur-lex.europa.eu).
- Pe website-ul Curții Europene de Justiție (www.curia.europa.eu).
- Pe web site-ul oricarei asociatii locale de piloti de drone.
Ce riscă un operator UAS care nu respectă prevederile Regulamentului (UE) nr. 2019/947?
- O penalitate financiară în funcție de clasa de drone cu care efectuează operațiuni (de la C0 la C4).
- Sancțiuni stabilite de statul în care a avut loc încălcarea prevederilor regulamentului.
- Nimic – regulamentul nu este pus în aplicare încă.
- Acțiuni penale împotriva pilotului și/sau operatorului la distanță.
Constientizarea situatiei de catre pilotul la distanta consta in:
- Capacitatea pilotului de a efectua operatiunea utilizand aparatura de vizualizare imersiva.
- Capacitatea pilotului de a percepe, intelege si actiona in legatura cu orice risc posibil in mediul de operare.
- Capacitatea unui pilot de a opera UAS, asistat de un observator.
- Capacitatea pilotului de a efectua operatiunea cu un UAS dincolo de raza sa vizuala.
Abilitățile unui pilot la distanță pot fi afectate atunci când efectuează o operațiune pe timp de noapte?
- Abilitățile pilotului la distanță scad doar în cazul lipsei somnului, crescând oboseala și stresul.
- Abilitățile pilotului la distanță scad noaptea, deoarece percepția umană este mai scăzută datorită vizibilității reduse.
- Abilitățile cresc, deoarece noaptea pilotul la distanță este atent la orice poate apărea în zona de operare.
- Abilitățile pilotului la distanță nu sunt afectate de zborul pe timp de noapte.
Ar putea un pilot la distanță să estimeze distanța dintre obstacole și UA?
- Un pilot la distanță poate estima cu dificultate distanța exactă dintre obstacole și UA.
- Orice pilot la distanță poate estima cu precizie distanța dintre obstacole și UA, deoarece aceasta este în natura sa umană.
- Un pilot la distanță cu experiență poate estima cu precizie distanța dintre obstacole și UA.
- Un pilot la distanță cu vedere bună poate estima cu precizie distanța dintre obstacole și UA.
Ce trebuie verificat în vecinătatea zonelor de operare a UAS? Existența:
- Centralelor eoliene.
- Tufișurilor și ierbii înalte.
- Unor subiecte de interes pentru fotografiere.
- Păsărilor care clocesc ouă sau cresc pui.
Când zona de operare este deluroasă și include obstacole (copaci, clădiri etc.), care este cea mai bună tehnică pentru a evalua prezența unei persoane neimplicate?
- Pilotul UAS trebuie să efectueze o verificare vizuală aprofundată a zonei de operare.
- Pilotul UAS trebuie să efectueze, prin deplasare terestră, o verificare a zonei de operare.
- Pilotul UAS trebuie să anunțe cu voce tare începerea operațiunilor UAS.
- Pilotul UAS trebuie să utilizeze semnale de avertizare în jurul zonei cu telefonul său mobil.
Care este reacția corectă a pilotului la distanță dacă UA se apropie prea mult de o altă aeronavă?
- Să oprească telecomanda pentru a activa funcția de siguranță.
- Să reducă altitudinea, să efectueze manevre evazive și să înceapă aterizarea, să activeze funcția Return to Home (RTH), dacă este cazul.
- Să activeze RTH și să aterizeze.
- Să zboare cât mai departe de cealaltă aeronavă.
Ce date de zbor ar trebui sa salvez? 1. Camera utilizata. 2. Puterea bateriei utilizata. 3. Punctele de trecere. 4. Altitudinile de zbor.
- 2 si 4
- 3 si 4
- 1 si 3
- 2 si 3
Ce lucrări de întreținere trebuie să fie efectuate după fiecare zbor?
- Curățarea UA, încărcarea bateriilor și introducerea unui nou card de memorie.
- Verificarea deteriorării și curățarea UA și scoaterea bateriilor.
- Verificarea deteriorării și curățarea UA și introducerea unui nou card de memorie.
- Verificarea deteriorării UA, scoaterea cardului de memorie și încărcarea bateriilor.
Ce trebuie luat în considerare dacă UA a fost deteriorat în urma unei coliziuni?
- Trebuie să lipesc piesele rupte înainte de următorul zbor.
- UA este considerat inoperabil până la remedierea situației.
- Trebuie să achiziționez alt UA.
- Trebuie să anunț compania de asigurări.
Ce componente trebuie verificate după fiecare zbor pentru identificarea eventualelor deteriorări?
- Transponder-ul și camera.
- Elicea și bateriile.
- Camera și suportul acesteia.
- Marca de identificare și vopseaua.
Care este functia sistemului Gefencing?
- Pentru a defini un volum de spatiu aerian in care alte aeronave fara pilot nu pot intra.
- Pentru a defini un volum de spatiu aerian prin care aeronavele fara pilot nu pot zbura.
- Nu permite zborul intr-o zona interzisa.
- Pentru a defini un volum de spatiu aerian in care vor zbura aeronavele fara pilot si care nu poate fi parasit.
UAS au unele limitari de mediu (intervalul de temperatura de functionare, rezistenta maxima la vant, conditiile meteorologice, etc.). Unde poate gasi pilotul aceste informatii?
- Pe forumul pilotilor UAS.
- In manualul utilizatorului.
- Pe site-ul autoritatii competente.
- Pe site-ul oricarui vanzator de UAS.
Toate cele de mai jos sunt miscari efectuate de UAS, cu exceptia:
- Tangajului.
- Rotatiei.
- Giratiei.
- Ruliului.
Este permis ca persoanele aflate in locuri publice sa fie filmate cu drone mea?
- Da, daca imaginile si videoclipurile nu sunt partajate pe internet.
- Nu, acest lucru este intotdeauna explicit interzis de regulament.
- Da, daca inregistrarile fiecarei persoane dureaza mai putin de 5 secunde.
- Da, daca imaginile si videoclipurile nu vizeaza persoane.
GDPR se poate aplica unei operatiuni UAS?
- Nu, nu se aplica categoriei “deschise”.
- Da, daca UAS prelucreaza date cu caracter personal.
- Da, intotdeauna.
- Nu, nu exista nicio legatura intre UAS si GDPR.
Este recomandat să asigurați UAS?
- Numai dacă UAS este utilizat în scopuri comerciale.
- Da, chiar și atunci când legea nu o impune.
- Nu, nu este util să asigur UAS.
- Nu, legea nu impune asigurarea UAS.
Numărul meu de operator UAS:
- Trebuie păstrat cât mai privat posibil.
- Poate fi distribuit doar prietenilor mei.
- Poate fi folosit ca nume de utilizator pe forumurile piloților de drone.
- Trebuie să fie postat pe rețelele de socializare.
Care dintre variantele de mai jos nu descrie un utilizator al spațiului aerian cu echipaj la bord?
- Parapantiști și parașutiști.
- Aeromodele pilotate de la distanță.
- Planoare și hidroavioane cu echipaj la bord.
- Elicoptere care efectuează zbor pentru serviciul medical de urgență (SMURD).
Ce trebuie avut în vedere la apropierea unei furtuni?
- Dacă nu începe să plouă, nu trebuie avut în vedere nimic.
- Apariția rafalelor puternice, care depășesc specificațiile UA.
- UAS poate fi distrus de un fulger.
- Telecomanda mea poate să nu mai funcționeze.
Care dintre următoarele enunțuri sunt adevărate?
- Doar direcția de decolare trebuie scanată vizual pentru a vedea dacă există și alți utilizatori ai spațiului aerian.
- Pilotul la distanță trebuie să aterizeze imediat, atunci când se apropie o aeronavă cu pilot la bord.
- Când apare pericol de coliziune, aeronava fără pilot degajează întotdeauna spre stânga.
- Aeronavele cu pilot la bord au prioritate mai mică față de aeronavele fără pilot la bord.
Care dintre enunțurile de mai jos, referitoare la evaluarea prezenței persoanelor neimplicate, este adevărat?
- Orice persoană prezentă la un aerodrom de aeromodele este automat o persoană implicată.
- O persoană trebuie să accepte în mod clar să fie implicată în operațiunea UAS pentru a fi considerată o persoană implicată.
- Copacii și frunzișul nu trebuie luate în considerare la evaluarea prezenței unei persoane neimplicate.
- O persoană care observă operațiunea UAS este automat o persoană implicată.
Cum stabilesc că există o mulțime de oameni în zona de operare?
- Grupuri de oameni care se deplasează împreună în timpul orei de vârf.
- Un grup de oameni este considerat mulțime atunci când o persoană din grup nu se poate deplasa liber.
- O stradă comercială conține mulțimi de oameni indiferent de ora din zi.
- Trei sau mai multe persoane reprezintă întotdeauna o mulțime de oameni.
Care dintre următoarele enunțuri, referitoare la înălțimea maximă de operare a unui planor UAS, este corect pentru categoria “deschise”?
- Înălțimea maximă de operare pentru planoare este de 120 m, cu excepția zonelor de zbor pentru aeromodele, unde este întotdeauna limitată la 300 m.
- Când zbor deasupra unui teren (înclinat) cu un planor UAS cu o greutate mai mică de 10 kg, pot opera la peste 120 m deasupra solului, dar trebuie să mențin o înălțime sub 120 m față de punctul în care se află pilotul la distanță.
- Pot zbura în vecinătatea aeroporturilor până la 120 m deasupra celui mai apropiat punct de la sol.
- Înălțimea maximă de operare a planoarelor UAS este de 120 m, indiferent de greutate.
Zbor de imersie:
- Este permis când port ochelari de realitate virtuală.
- Este permis cu un observator UAS.
- Nu este permis niciodată în categoria “deschise”.
- Este permis la o distanță sigură de oameni și case.
În timpul verificărilor înainte de zbor, un pilot la distanță NU trebuie să verifice:
- Planurile de zbor pentru aeronavele cu pilot la bord din zona înconjurătoare.
- Amplasarea corectă a centrului de greutate pentru aeronava cu aripă fixă de construcție privată.
- Montajul în siguranță și securizat al elicelor.
- Spațiul aerian înconjurător și alți utilizatori ai spațiului aerian.
Care dintre următoarele operațiuni UAS ar putea fi definită ca neglijentă sau nesăbuită?
- Operațiuni desfășurate în apropierea forțelor de intervenție care acționează în situații de urgență.
- Operațiuni desfășurate în medii urbane și populate.
- Operațiuni desfășurate în condiții de cer înnorat.
- Operațiuni desfășurate în apropierea zonelor geografice UAS.
Care este semnificația acronimului VLOS?
- Visual Limitation On Site Operation – Operațiune cu limitarea vizuală la fața locului.
- Visual Line Of Sight Operation – Operațiune în raza vizuală.
- Visual Limitation Of Sight Operation – Operațiune cu limitarea vizuală a vederii.
- Virtual Line of Sight Operation – Operațiune în raza vizuală virtuală.
În timpul zborurilor FPV, cine este responsabil pentru nerespectarea restricțiilor privind spațiul aerian?
- Observatorul UAS este responsabil pentru respectarea restricțiilor privind spațiul aerian, deoarece poate vedea clar UAS.
- Pilotul este întotdeauna responsabil pentru siguranța zborului și, prin urmare, și pentru nerespectarea restricțiilor privind spațiul aerian.
- Operatorul UAS este responsabil pentru desfășurarea în siguranță a zborului.
- UAS dispune de sisteme tehnice pentru prevenirea încălcării spațiului aerian, deci, este responsabilitatea producătorului.
Ce este geo-constientizarea?
- Pilotul este constient de restrictiile din spatiul aerian.
- O functie din sistemul dronei care ma informeaza despre restrictiile spațiului aerian.
- Un gard virtual în spatiul aerian care face imposibil zborul in anumite zone.
- Cel mai apropiat turn de control al traficului aerian a fost informat despre ruta mea.
În ce state sunt aplicabile prevederile Regulamentului (UE) nr. 2019/947?
- Doar în Luxemburg, Germania, Franța și Belgia.
- În statele membre EASA.
- În statele membre ale Uniunii Europene.
- Doar în România.
Care dintre urmatoarele, nu este o responsabilitate a pilotului la distanta?
- Pilotul nu trebuie sa respecte manualul producatorului si procedurile operatorului, daca este autorizat si experimentat.
- Sa nu indeplineasca sarcini sub influenta substantelor psihoactive sau a alcoolului, sau atunci cand este in imposibilitatea indeplinirii sarcinilor din cauza ranirii, oboselii, medicatiei, bolii sau din alte cauze.
- Pilotul trebuie sa aiba indemanarea necesara operarii UAS pentru subcategoria de operare intentionata si detine dovada competentei sale in timpul operarii.
- Pentru operațiunea UAS intenționată, pilotul trebuie să obțină informațiile actualizate relevante cu privire la zonele geografice publicate de statul membru în care intenționează să desfășoare operațiunea.
Care este înălțimea maximă la care poate zbura un UA în categoria “deschise”?
- 150 m.
- 120 m, dar poate fi mai mică dacă autoritatea competentă impune o înălțime maximă mai mică.
- 100 m.
- 120 m.
Care dintre urmatoarele enunturi este fals:
- UAS care transporta marfuri periculoase si/sau zboara peste multimi de oameni, apartine categoriei „certificate”.
- UAS din categoria „deschise” poate zbura peste multimi de oameni daca se obtine permisiune.
- UAS cu o dimensiune caracteristica maxima mai mica de 3m, si care zboara peste multimi de oameni poate intra in categoria „specifice”.
- UAS din categoria „deschise” nu poate zbura niciodata peste multimi de oameni.
O dronă cu greutatea de 3 kg efectuează un zbor la o distanță de 10 m de persoane neimplicate. Această operațiune este legală?
- Da, acest UA aparține clasei C2, care are o distanță orizontală sigură de 10 m.
- Nu, acest UA aparține clasei C2 și, prin urmare, trebuie să mențină o distanță de cel puțin 30 m față de persoanele neimplicate, cu excepția cazului în care funcționează în „mod viteză redusă”.
- Nu, acest UA aparține clasei C3 și trebuie să mențină o distanță orizontală sigură de 150 m.
- Da, acest UA aparține clasei C1 și poate zbura deasupra persoanelor neimplicate, atâta timp cât nu zboară deasupra unei mulțimi.
Care sunt cerințele referitoare la înregistrarea UAS în categoria “deschise”?
- Înregistrarea operatorilor care utilizează drone în scopuri comerciale.
- Înregistrarea Operatorilor UAS care au drone cu masa mai mare de 250 g sau sub 250 g și echipate cu senzor capabil să colecteze date cu caracter personal.
- Înregistrarea tuturor dronelor.
- Înregistrarea dronelor peste 150g.
Ce sistem luminos trebuie integrat pe aeronava fără pilot pentru zborul pe timp de noapte?
- Lumina stroboscopică roșu/verde.
- Lumina stroboscopică verde.
- Lumina stroboscopică galben/roșu.
- Lumina stroboscopică albă.
Care procedură este obligatorie înainte de zbor plecând de la sintagma “conștientizarea situației”?
- Verificarea încărcării bateriilor și integritatea structurii UA.
- Verificarea zonei de operare pentru a detecta obstacole sau persoane neimplicate.
- Verificarea faptului că pilotul la distanță deține certificatele necesare pentru efectuarea operațiunii.
- Verificarea funcționării corecte a sistemului de propulsie al aeronavei fără pilot.
Următorii factori influențează capacitatea pilotului la distanță, cu excepția:
- stres.
- îmbrăcăminte.
- oboseală.
- alcool.
Care este efectul alcoolului asupra comportamentului pilotului la distanță?
- Vizualizare mai bună a UA.
- Creșterea timpului de răspuns.
- Îmbunătățește conștientizarea situației.
- Timp de reacție mai bun în timpul operațiunilor.
Trebuie sa salvez/sa fac copie de siguranta pentru datele de zbor (telemetrie) pentru a……
- Informa compania de asigurari despre zborul efectuat.
- Reconstitui zborul.
- Repeta zborul.
- Aloca imaginile facute in timpul zborului.
Ce ar trebui să fac după evaluarea zonei, dar înainte de a începe operațiunea UAS?
- Notez poziția GPS a punctului de pornire și îl marchez cu bețe sau pietre.
- Calibrez busola UAS și reglez înălțimea Return to Home (RTH).
- Calibrez GPS-ul și pun baterii noi în telecomandă.
- Documentez procedura de pornire, cu camera de la smartphone-ul meu.
Care dintre următoarele situații poate duce cel mai probabil la o „situație anormală” în timpul operării UAS?
- Apariția neașteptată a unui roi de albine.
- Pierderea legăturii C2.
- Existența ierbii înalte.
- O persoană care își plimbă câinele lângă dvs.
Care dintre următoarele situații poate duce cel mai probabil la o „situație anormală” în timpul operării UAS?
- Apariția neașteptată a unui roi de albine.
- Pierderea legăturii C2.
- Existența ierbii înalte.
- O persoană care își plimbă câinele lângă dvs.
Ce trebuie să fac dacă în timpul operațiunilor UAS, un ciclist se oprește chiar sub UA?
- Trebuie să schimb poziția UA cât mai repede posibil pentru a evita survolarea ciclistului.
- Trebuie să aștept în zbor staționar, momentul plecării ciclistului.
- Trebuie să urc cât mai sus posibil pentru a păstra o distanță sigură față de ciclist.
- Trebuie să informez ciclistul că este survolat de un UAS.
Ce trebuie făcut cu bateriile după un zbor?
- Trebuie încărcate și introduse în dispozitiv.
- Trebuie încărcate și stocate separat de dispozitiv.
- Trebuie stocate în dispozitiv.
- Trebuie scoase din dispozitiv.
Pentru ce este necesar un jurnal de defecte si intretinere?
- Pentru listarea tuturor costurilor.
- Pentru identificarea defectelor recurente.
- Pentru informatii pentru un cumparator.
- Pentru o statistica a orelor de lucru si a costurilor de intretinere.
Ce date de zbor ar trebui sa salvez? 1. Viteza de rotatie. 2. Ora de pornire si aterizare. 3. Altitudinile de zbor. 4. Atitudinile de zbor.
- 1 si 4
- 2 si 3
- 2 si 4
- 1 si 3
Cum reacționez corect în cazul survolării accidentale a unor persoane neimplicate (dacă nu este permis)?
- Zbor UA în sus și în jos, astfel încât persoana să observe UA și să părăsească zona.
- Reduc cât mai mult posibil timpul în care UA survolează aceste persoane.
- Opresc deasupra persoanei neimplicate și aștept până când persoana se deplasează.
- Opresc deasupra persoanei neimplicate și încerc să aterizez UA imediat.
Completați corect următoarea propoziție: „Lista de verificare înainte de zbor …”
- Poate fi folosită de poliție pentru a verifica dacă pilotul la distanță respectă regulile.
- Este folosită de piloții la distanță pentru a asigura o operare sigură și legală a UAS.
- Poate fi folosită pentru a informa persoanele neimplicate, astfel încât acestea să devină implicate.
- Este utilizată numai de piloții la distanță profesioniști.
Care este forta care actioneaza asupra unei aeronave impiedicand inaintarea acesteia?
- Rezistenta la inaintare.
- Portanta.
- Greutate.
- Tractiune.
Pentru a face o buna planificare a zborului, inainte de zbor este necesar sa setez parametrii legaturii pierdute, inaltimea maxima de zbor, sa incarc datele zonei geografice in sistemul de geovigilenta si sa incarc numarul de inregistrare al operatorului UAS in sistemul de identificare la distanta. . Unde pot fi găsite procedurile de setare și încărcare a acestor date în aeronava fără pilot?
- Pe site-ul oficial al autoritatii nationale.
- In manualul de utilizare UAS, furnizat de producator.
- In instructiunile de intretinere UAS furnizate de producator.
- Pe site-ul oficial EASA.
Care sunt cele mai utilizate frecvente ale legaturilor de date pentru aeronavele fara pilot?
- 2,4 GHz si 5,8 GHz
- 25 GHz si 40 GHz
- 15 GHz si 30 GHz
- 100 MHz si 150 MHz
Cati sateliti sunt necesari pentru a obtine pozitia x, y, z?
- Un minim de 3.
- Un minim de 4.
- Unul sau doi sunt suficienti.
- Numarul de sateliti nu este important.
Ce este GDPR?
- Regulamentul general privind performanta dronelor.
- Regulamentul general privind protectia datelor.
- Ghidul de protectie a datelor pentru pilotul de la distanta.
- Regulamentul privind procedurile cu marfurile periculoase.
Care dintre următoarele enunțuri este corect?
- Nu am nevoie de nicio asigurare pentru a zbura cu UAS.
- Trebuie să verific în ce condiții se aplică asigurarea mea de răspundere pentru zborurile UAS.
- Toate activitățile mele sunt acoperite automat de asigurarea mea de răspundere civilă.
- Este obligatoriu să dețin o asigurare specifică pentru a zbura cu UAS-ul meu.
📄 Vrei o mostră gratuită?
Descarcă aici un fișier PDF cu întrebări reale de examen și explicațiile răspunsurilor ➡️ Click aici
✅ Baza completă de întrebări și răspunsuri AACR A1/A3 pentru 2025 este aici:
🚀 Te pregătești pentru examenul de dronă categoria A2?
Avem și baza completă de întrebări și răspunsuri pentru examenul A2. Verifică aici: Licență dronă A2